ssusannaolssonn

Alla inlägg under december 2011

Av Susanna Olsson - 31 december 2011 23:21

Jahopp snart är de inte längre år 2011 utan år 2012, tiden går fort.. För fort!

Kvällen har spenderats hemma med familjen med massa god mat. Blir att dra ut och smälla av raketerna sen och kolla på alla fina fyrvärkerier. Senare när de börjar bli lugnare ska mamma och jag åka upp till stallet och stänga av radion och släcka. Tycker så synd om de stackars djuren... Iaf gott nytt år alla! Hoppas att 2012 blir ett jättebra år.

Jag har inga speciella nyårslöften men jag har lovat mej själv att försöka bli en bättre människa. Då jag inte har varit mej själv de senaste 2åren.. Måste försöka hitta tillbaks till den posetiva männsika jag var inann.

För jag har lärt mej att livet har mer att ge än att vara deppig hela tiden, de är för kort för de. Man vet aldrig hur länge man har varandra vid liv så man ska ta vara på dom man älskar och inte leta efter mer så att man glömmer de man redan har.

Ett liv släcks så fort och alla mina tankar går till mina sysslingar idag. Tänker på er..♥ Tänker på alla andra liv som släckts detta året också så som Fredrik tex, man har sett dej sen man var liten och nu finns du inte längre. Du hade hela livet framför dej men de släcktes på sekunder.. De jag försöker få sagt är att man ska vara rädda om varandra för alla har olika livslängd och man vet inte hur lång eller kort den är.. Ska också passa på att skriva att jag älskar min mamma, pappa, syskon, syskonbarn, släkt, vänner över allt annat och jag skulle offra mitt liv för er.

 

Av Susanna Olsson - 29 december 2011 13:11

Jag och pappa var uppe i stallet på morgonen och släppte ut hästarna och fyfan vad de blåste.. Storm!

När jag kom hem väckte jag Matilda och sen kollade vi på en film på 4 timmar, lång men jättebra.

Nu sitter jag här och är jättesugen på godis..

 

Hade inte varit dumt och ha denna godispåse nu. ;)

Av Susanna Olsson - 28 december 2011 15:36

Såg på Jägarna 2 här om dagen och den var jättebra! De är en sevärd film så den borde ni se på tycker jag.

Av Susanna Olsson - 27 december 2011 17:45

Fixade stallet på morgonen sen drog jag och Matilda till Sanna när hon vaknat, vi gick ut dit. Vi lagade mat också för den delen och de blev gott.

När jag kom hem mådde jag inte alls bra ont i halsen, huvet och hela kroppen.  Så nu tar jag några tabletter och ett glas vatten och går och lägger mej i sängen och kollar på hur många lingon finns det i världen bara för den är så kul. ;)

Fast jag somnade typ efter halva filmen känns det som.

 



Av Susanna Olsson - 26 december 2011 12:30

Idag har jag och Matilda varit hos Sanna vi fick våra julklappar av henne och hon av oss. Jag fick en bok med massor av recept på olika cupcakes och sen 100st formar. Tack så mycket Sanna! 

Sedan åkte vi hem och åt fläskfilé och potatisgratäng vilket var jätte gott. Sanna var med upp till stallet sen också och sedan följde jag och Matilda med henne hem så var vi ute och gick med hundarna. Vi gick ända in till Rosenfors och sen tillbaka. 

            

Av Susanna Olsson - 25 december 2011 16:30

Idag åkte Lenny, Lina och ungarna hem. Förövrigt så har de inte hänt så mycket, lite julmat här hemma åt vi.

          


Av Susanna Olsson - 24 december 2011 11:00

Vi skulle åka bort till farmor och farfar vid klockan halv 2 men Matilda och jag gick bort dit inann för att hjälpa farmor med maten. Sedan kom Anette och hjälpte till också. Sen kom mamma, Lenny, Lina, Viktor, Rasmus och Jocke och sedan Malin och Henke. Vi åt julmat när alla hade kommit. Sedan kollade vi på kalleanka och öppnade julklappar. Kalleanka är ett måste även om man kan alltihop utantill och de inte är så kul längre, kollar man inte på de så är de inte julafton!

Vi åkte sedan hem till oss och öppnade resten av paketerna. När vi var klara med de och Malin och Henke hade åkt så åkte mamma och jag upp till stallet och mockade och grejade.

De sämsta med hela julen var att pappa inte var med, de förstörde allt...♥ Sen var de ju en grön jul också men de känns som de kvittar, nu iaf. :)


Jag har inte orkat ta några bilder på julklapparna men jag fick:

 

pengar, lotter, chokladask och pengar till mobilen av farmor och farfar.

maxfactor mascara och eyeliner, björn borg parfym och deodorant av Anette och Per.

3par öronhänge av Lenny, Lina, Viktor och Rasmus.

Mjukisbyxor, strumpor, påslakanset, benvärmare, toffifeeask, pengar utanv mamma och pappa. Plus att jag ska få nya ridstövlar och silvet armband och halsband av dom. :)


 


Av Susanna Olsson - 23 december 2011 18:00

Idag har de varit en massa städande i hela huset.. Lenny, Lina och ungarna kom idag också. Sen kom mitt paket från gina som innehöll detta:

 

Ovido - Quiz & Flashcards